Tijdens de US Open zullen alweer miljoenen mensen de verrichtingen van de toptennissers volgen. Niet verwonderlijk dat de tennissterren steeds meer gevraagd worden om campagnes van bekende merken op te fleuren. En heus niet alleen om sportartikelen te promoten: vooral ondergoed en horloges zijn populair, maar tennissers figureren ook in campagnes voor champagne en snoep. Wij zetten enkele van de meest opvallende op een rij!
Maria Sharapova
De Russische tennisster concentreert zich de laatste tijd meer en meer op haar activiteiten naast het terrein. Deze zomer lanceerde ze een eigen snoepjeslijn Sugarpova met haar rode mond als logo. Sharapova overwoog zelfs haar naam tijdelijk officieel te laten veranderen in Sugarpova als promotiestunt. Uiteindelijk gaat dat niet door en moet Sharapova zelfs afhaken op de US Open met een schouderblessure.
Maria Sharapova
Maria Sharapova is de best verdienende vrouwelijke sporter van het moment en dat dankt ze vooral aan de vele sponsordeals. Hier zien we haar in de campagne van Evian.
Maria Sharapova
Ook Samsung en TAG Heuer zijn bekende sponsors van Sharapova. Hier zien we haar in een campagne voor het Zwitserse horlogemerk.
Roger Federer
Bij de mannen is Roger Federer de populairste. Hij is dan ook de tweede best betaalde sporter ter wereld, na Tiger Woods. Federer stapelt de sponsordeals op: hier zien we hem reclame maken voor het koffiezetapparaat van Jura.
Roger Federer
Rolex doet wel vaker beroep op tennissers voor hun campagnes. En dan is Roger Federer natuurlijk het neusje van de zalm!
Roger Federer
Met zijn imago van gentleman schopte Federer het vorig jaar zelfs tot gezicht van champagnemerk Moët & Chandon.
Serena Williams
In 2011 kreeg Serena Williams haar eigen collectie bij nagellakmerk O.P.I.
Serena Williams
Dat Serena gek is op mode, is geen geheim. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze gevraagd werd om te poseren voor de collectie van NFL Women’s Apparel.
Rafael Nadal
Begin 2011 mocht Rafael Nadal niemand minder dan David Beckham opvolgen als gezicht, of zeg maar lichaam, van de jeans- en ondergoedlijn van Armani.
Rafael Nadal
De Spaanse tennisser maakte ook een uitstapje naar de parfumwereld voor Lanvin Sport.
Rafael Nadal
Nadal profileerde zich ook als cookie monster voor de Spaanse koekjes van Quely.
Caroline Wozniacki
Ook de Deense ex-nummer één poseerde voor Rolex.
Caroline Wozniacki
Wozniacki heeft zelfs haar eigen lijn met sportondergoed en was niet te beroerd om daarvoor zelf te poseren.
Ana Ivanovic
Op sportief vlak kon Ivanovic sinds haar zege op Roland Garros in 2008 nooit echt meer schitteren. Maar de sponsors zijn haar niet vergeten: hier voor Rolex.
Anna Kournikova
Een klassieker uit het genre: in 2000 veroorzaakte Kournikova bijna ongevallen door te verschijnen op de billboards voor het sportondergoed van Berlei met de veelzeggende quote: "Only the ball should bounce". De Russische verdiende meer dankzij haar looks dan door prijzengeld.
De Williams zussen
Nog eentje uit de oude doos: in het begin van hun carrière poseerden Serena en Venus Williams voor de bekende Got Milk? campagne.
Kim Clijsters
Natuurlijk konden ook onze Belgische toptennissers niet achterblijven. Met haar sympathieke imago werd Kim Clijsters onder andere gevraagd door Citizen, nog een horlogemerk.
Justine Henin
Justine Henin dook dan weer op in een spotje voor Danette in 2010. Ze trad daarmee in de voetsporen van Sabine Appelmans.
Yanina Wickmayer
Nog een tennisster die in lingerie poseerde. In 2009 werd tennisster Yanina Wickmayer ambassadrice voor de sportlingerie van Marie Jo, Intense.