DAZN breidt wereldwijde groei verder uit met overname Eleven Group
Nieuwe en grotere afzetmarkten
Wanneer de overname is afgerond, wordt DAZN dé ‘thuis’ van de topcompetities in Portugal en België, twee snel evoluerende Europese voetballanden. De activiteiten van de ELEVEN Group vormen ook een aanvulling op de bestaande marktleiderspositie van DAZN in Italië, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje, waar DAZN de grootste binnenlandse voetbalrechten bezit. ELEVEN is ook werkzaam in Taiwan en andere Zuidoost-Aziatische markten, waardoor DAZN nog toonaangevender in een regio wordt, waar het in Japan reeds marktleider is.
Deze geografische uitbreiding geeft DAZN toegang tot een nieuw publiek bij de uitbouw van zijn wereldwijde platform en haalt zo alles in huis waar de sportfan naar verlangt: het wordt een plaats met het grootste aanbod live en on-demand content, analyses, hoogtepunten, merchandising, tickets, gaming en weddenschappen. Het versterkt het bedrijf en zorgt voor schaalvoordelen.
Nieuwe inkomstenbron in sociale media
Dankzij de overname van Team Whistle, een mediabedrijf van de ELEVEN Group, kan DAZN een jonger publiek aanspreken, de betrokkenheid van de fans vergroten én diversifiëren en de rechtenportefeuille optimaal benutten. Team Whistle staat in de top tien van Amerikaanse sportmediabedrijven op ComScore. Het heeft meer dan 700 miljoen volgers op zijn kanalen en een groeiend distributienetwerk dat zo’n vijf miljard views per maand genereert op sociale media. Dankzij de complementaire activiteiten van Team Whistle en de mediarechten van DAZN, ontstaat een allesomvattend aanbod.
Uitgebreide voetbalrechten
De overname versterkt DAZN als wereldwijde ‘home of football’, dankzij de integratie van ELEVENsports.com en de 40.000 wedstrijden die het ieder jaar streamt. Via een strategische relatie met FIFA speelt ELEVEN ook een sleutelrol in de OTT-dienst FIFA+, het ondersteunt de productie, levering en distributie van live wedstrijden van meer dan 90 FIFA-lidstaten. Bovendien zorgt de bundeling van krachten voor de grootste contentportefeuille ter wereld in het vrouwenvoetbal. ELEVEN biedt content aan uit het vrouwenvoetbal van zes verschillende landen. Dit komt bovenop het indrukwekkende aanbod van DAZN, met onder meer de UEFA Women’s Champions League, Liga F in Spanje, de Engelse FA Women’s Super League en de Women’s FA Cup, en de Japanese WE League.
De overname verhoogt de inkomsten van DAZN Group met zo’n 300 miljoen dollar per jaar.
Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.